DATA MODELER - MEDIOS - CIO - CDO - CONTRIBUIDOR INDIVIDUAL

Solo para miembros registrados
Burgos
EUR 40.000 - 65.000
Descripción del empleo

Quins projectes desenvolupem?

La missió de l'equip CDO és definir l'estratègia corporativa data-driven de CaixaBank i del Grup que permeti extreure el màxim valor a les dades de l'organització. Les principals funcions són:

  • Govern de la dada: Definir, implantar i gestionar la metodologia, procediments, eines i entorns de treball que garanteixin la qualitat, disponibilitat i promptitud de les dades, comptant amb la col·laboració de les àrees propietàries de les dades.
  • Govern de l'ús de les dades: definir, implantar i gestionar la metodologia, procediments, eines i entorns de treball que garanteixin una accessibilitat universal a la dada des de les àrees per a realitzar informes, dashboards, analítica avançada i usos d'intel·ligència artificial, preservant els principis de seguretat, privacitat i ètica de les dades.
  • Acompanyar en l'estratègia Plataforma tecnològica: definir l'estratègia tecnològica que permeti disposar d'una solució corporativa que respongui a les necessitats d'ús i explotació de la dada mitjançant les capacitats de BI, analítica avançada, intel·ligència artificial i generativa, complint amb els principis normatius de la dada.
  • Garantir compliment normatiu: assegurar el compliment de normatives com BCBS239 i altres directrius legals, sectorials i internes en el govern i ús de la dada.
  • Ètica en l'ús de la IA: garantir l'ús responsable i ètic de la intel·ligència artificial mitjançant el framework i metodologia adients.

Les funcions que assumiràs en aquesta posició són:

  • Acompanyar les àrees en la definició del pla de transformació de dades basat en l'ús (DataProducts), assegurant els principis d'Arquitectura de Dades global definida des de Data Management.
  • Definir polítiques i procediments per garantir i facilitar la governança dels DataProducts i contribuir a l'evolució de l'Arquitectura de Dades funcional.
  • Vetllar perquè l'arquitectura de dades sigui escalable i flexible per adaptar-se als canvis en les necessitats de negoci i tecnologia.
  • Coordinar amb els equips tècnics (Arquitectura, Data, COE IA, etc.) per assegurar el desplegament de les directrius de l'estratègia en l'Arquitectura de dades de DataProducts.
  • Coordinació en la implementació dels DataProducts en diferents plataformes i EDGs per a l'homogeneïtzació.
  • Establir canals de comunicació entre productors i consumidors per a la definició dels DataProducts Core.

Requisits mínims

  • Experiència demostrable en projectes de transformació vinculats a Arquitectura tècnica i/o funcional en CaixaBank.
  • Experiència en Arquitectura de Dades i/o equips d'Arquitectura tècnica, vinculats a esdeveniments, ML, APIs i/o Data.
  • Coneixements funcionals sobre eines de Data Discovery com Data MarketPlace, DataPlex, Data Contracts i similars.
  • Es valorarà coneixement de l'organització de CaixaBank i empreses del grup.
  • Formació en Cloud com Data Architect serà valorada.
  • Experiència com Enterprise Architect també serà valorada.

Competències Clau

  • Autonomia i proactivitat per aprendre i assumir nous rols i responsabilitats.
  • Orientació a objectius.
  • Capacitat d'empatitzar i adaptar el llenguatge a equips de les àrees i tècnics.
  • Flexibilitat, anticipació, adaptació i generositat en el treball en equip.
  • Gran capacitat de comunicació i coordinació a diferents nivells i departaments.
  • Coneixements funcionals i tècnics de governança de dades.

Perfil del lloc: Desenvolupar models, mètodes, sistemes i eines per a la valoració i compliment dels requisits de vigilància dels riscos o processos assignats, proposant estratègies i polítiques, i coordinant la formalització i implementació d'aquests models i polítiques.

Competències